Vlivkor.Com > Сценарии, Разное > London's sights London's sights11 февраля 2009. Разместил: lessons |
Урок-путешествие "Лондонские достопримечательности", 7-й класс Данный урок является итоговым при знакомстве учащихся с достопримечательностями Лондона, символикой и флагами Объединенного королевства Великобритании и Северной Ирландии. Основными задачами являются: систематизация и обобщение знаний учащихся по изученной теме в нестандартной игровой форме. Основные виды деятельности: монологические высказывания, дилогии, заранее подготовленные учащимися к данному уроку, самостоятельная работа в парах. Немаловажную роль играет подбор наглядного материала для урока.
Цели урока:
Оформление:
Предварительная подготовка:
I. Организационный момент – Good morning, boys and girls! I’m very glad to see you. Today I suggest you to travel around London. Who can answer What London is it? II. Речевая разминка Слова записаны на доске или специально приготовлены на плакате.
– Let’s read one small but interesting poem.
Учащиеся зачитывают и переводят стихотворение. – But we will travel another marvelous country – The United kingdom of Great Britain and Northern Ireland. III. Работа с картой – Look at the map. There you can see Great Britain which consists of 4 parts: Scotland on the north, England on the south, Wales is near England and the small part of the country is Northern Ireland is on the east. All the parts have their capital. England – London. Wales – Cardiff, Scotland – Edinburgh, Northern Ireland – Belfast. Далее учитель вызывает учащихся к доске с просьбой показать части Великобритании, столицы. Учащиеся отвечают на вопросы учителя. IV. Работа с достопримечательностями страны – Now let’s continue our travelling and speak about the most marvelous sights of Great Britain. I will show you the picture and you tell me the name of them. Учитель показывает картинки с изображениями основных достопримечательностей Лондона, учащиеся называют их на английском или русском языках. V. Историческая справка – Now let’s listen to some new facts about the most interesting places of London as the capital of Great Britain. Westminster Abbey is a symbol of English tradition at its best. The coronations of nearly all English kings and queens since William the Conqueror have taken place here. Many of them are buried within the Abbey. VI. Работа с диалогами – Now let’s listen to the dialogue. I’m sure that we will know some interesting facts. – Hello Lena. – Thank you for your very interesting dialogue. Let’s continue our travelling. As usual we have the guide. Our guide will be Sveta. Please. – Hello, ladies and gentlemen. I’m very glad to see you. I will be your guide. You can ask me the questions and I try to answer. – Thank you for the interesting dialogues. VII. Работа с символикой стран – You know that every country have the symbols. Let’s repeat some of them. I will show you and you tell me whose symbol is it. Учитель показывает картинки с изображением символов Шотландии, Уэльса, Ирландии, Англии. Также повторяют флаги англо-говорящих стран. VIII. Историческая справка – I also told you about some facts from the history of England. Today you know some facts about Buckingham Palace. Buckingham Palace is the official residence of Her Majesty the Queen and her family. It isn’t open to the public. The first monarch who took residence there was Queen Victoria. When Her Majesty is in residence the Royal Standards flies over the east of Buckingham Palace. IX. Работа с вопросами викторины – Thank you very much for your stories. Now I suggest you to answer the questions about the interesting information that you learnt during this unit. Open your book on page 144 exercise 5. I’ll give you 1–2 minutes and than we’ll check it. 1. А lake in Scotland in which a mysterious monster lives? (Loch ness) 2. А city famous for its illumination displays? (Blackpool) 3. А famous stadium in England where football matches take place? (Wambley) 4. А popular name of the London Underground? (Tube) 5. Оne of the four great world tennis tournaments played on grass? (Wimbledon) 6. А product Cadbury’s is famous for? (Chocolate) 7. Оne of the pieces of street furniture which is red in colour and which history goes back to 1853? (Pillar box) 8. А bus with two floors? (Double-decker) 9. A popular British brand name cornflakes? (Kellog’s) – Now let’s check the answer of the questions. Учащиеся зачитывают и переводят свои ответы. X. Самостоятельная творческая работа учащихся – Make up, please, the list of places of interests in London with some important facts that you remember from our lessons. Or you can do a small booklet of sights of London. You can work in pairs. XI. Проверка самостоятельной работы – Now let’s check your works. Учащиеся зачитывают свои работы, учитель исправляет допущенные учащимися неточности или ошибки. XII. Итог урока – Thank you for the lesson. I think you liked our travelling. Учитель выставляет оценки учащимся.
Ануфриева Юлия Юрьевна, учитель английского языка МОУ "Средняя общеобразовательная школа № 37", г. Ленинск-Кузнецкий, Кемеровская обл.
Вернуться назад |