Интеллектуальные
Для выпускников
Осенние
Зимние
Весенние
Спортивные
День рождения
Разное
Педагогика
Образование
Воспитание
Преподавание
Психология
Методики
Астрономия
Биология
География
Иностранный язык
Информатика
История
Литература
Математика
Музыка
МХК и ИЗО
ОБЖ
Русский язык
Технология
Физика
Химия
Экология
Экономика
Сайта
Педагогика
Общество
Происшествия
Все сценарии
Все статьи
Все открытые уроки
« Ноябрь 2024 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Какие сценарии чаще добавлять? |
Урок английского языка в 6-м классе
Данный урок является заключительным по теме "Health" в 7-м классе (авторы учебника – Кузовлев, Лапа). Используемая групповая технология, расширение содержания урока, игровые моменты, песни, стихи, пословицы и высказывания способствуют повышению интереса учеников к изучению данной темы и иностранного языка в целом.
Цели:
ТСО: компьютер, записи песен на английском языке “This is the way…”, “I Don’t Want”.
Ход урока
Good-morning, children! Glad to see you. Look at the black-broad and try to guess what the title of our lessons is. Name English letters and you will read the title of the lesson. (Ученики называют буквы, и на доске открывается слово “HEALTH”.)
And today we are going to speak on lots of topic:
The topics are very interesting for me. And what at about you?
P1, P2, P3…
And now tell me please, what are you going to do at the lesson?
P1, P2, P3…
I wish you good luck!
Children, I am sure you know many words connected with the topic “Health”.
Let’s play now!
(На экране появляются картинки по теме. Ученики по очереди называют слова) .
You see, children, it’s a pity, but sometimes we are ill and it’s necessary to consult doctors.
Math the name of illness and doctor. (Задание на экране)
I see, children, you know proverbs and sayings about health?
P1, P2, P3…
And now, children, I think it’s time to sing a song “I don’t want…” (Исполняется песня)
Thank you children!
(Стук в дверь)
Oh, who that is?
It’s Winne–the–Puh!
(Входит Вини-Пух)
Winne: - Oh, children, I have a headache! What should I do?
P1, P2, P3… (Дети дают советы Вини - Пуху)
Winne: - Children! I like to eat much honey, sugar and cakes…And I have a stomachache. What should I do?
(Дети дают советы Вини - Пуху)
You should…
Winne: - Thank you, children. I will follow your advices.
And now, children, I want to ask you: do you know poems about health?
P1, P2, P3…(Ученики рассказывают стихи о здоровье)
It’s time to sing a song “This is the way”. (Исполняется песня)
Well done!
I think you will agree with me: if a person wants to be healthy he should have healthy habits. I suppose it will be interesting to ask each other about healthy habits and analyze the results!
(Игра - интервью “How often do you…” в группах.)
Let’s sum up the results!
P1, P2, P3…
I think that one more thing is very important for our health. It is the way we usually rest. There are lot things to do in our free time: listening to music, reading books, watching TV, fishing, cooking… As for me, I like to travel. And what about you?
P1, P2, P3…
And now, children, I know you are eager to present your projects. Today we have 2 projects:
(Защита и оценивание проектов)
Оценки, подведение итогов.
,