mail@shpors.ru rss RSS В закладки Twitter Facebook Google Plus Tumblr
Календарь
«    Май 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Наш опрос

Интеллектуальные
Для выпускников
Осенние
Зимние
Весенние
Спортивные
День рождения
Разное


Популярное
    Партнеры сайта
    2013
    17
    янв
    Why do teenagers choose a subculture?
    Рейтинг:
    Автор
    Добавил: lessons
    Увеличить шрифт Уменьшить шрифт

    Обощающий урок по теме «Личность» (“Identity”).

    Обощающий урок в 10-м классе по УМК «Английский язык нового тысячелетия» издатаельства «Титул». Обучающая цель урока - обобщить языковой материал по теме «Личность: Субкультуры» и найти ответ на вопрос «Почему подростки выбирают субкультуру?».


    Обучающая цель:

    1. обобщить языковой материал по теме «Личность: Субкультуры»
    2. найти ответ на вопрос «Почему подростки выбирают субкультуру?»

    Развивающая цель:

    1. развивать умения говорить о различных субкультурах, их характеристиках, ценностях жизни и месте в обществе
    2. развивать навыки работы в парах и группах и умение презентовать мнение пары / группы всему классу
    3. развивать умения заполнять лексическую карту (“word map”) и заполнять таблицу
    4. необходимой информацией
    5. развивать навыки чтения с общим понимание текста
    6. практиковать навыки высказывания своей точки зрения по проблеме с приведенние аргументации
    7. развивать навыки высказывания одобрения / неодобрения

    Воспитательная цель:

    1. развивать умение слушать и толерантно относиться к мнению других длюдей
    2. развивать терпимость и уважение к представителям других субкультур

    Оснащение урока:

    1. Иллюстрации представителей различных субкультур
    2. раздаточный материал с заданиями

    Lesson Plan

    1.  Greeting.
    2.  Presentation of the topic and the aim of the lesson.
    3.  Interpretation of the noyion “CULTURE” by completing the Web Chart. (Hand-out#1)
    4.  Defining the meaning of “SUBCULTURE” and its main features.
    5.  Matching subcultures to their features. (Hand-out #2)
    6.  Filling in the table and speaking about subcultures. (Hand-out #3)
    7.  Making up the word map “Why do teenagers choose a subculture?” (Hand-out#4)
    8.  Giving opinions about groun-ups’ attitude towards the members of subcultures.
    9.  Working in pairs “What do you associate with the word “Violence”?”(Hand-out #5)
    10. Reading for gist and giving opinions by proving with arguments. (Hand-out#6)
    11. Sharing ideas: “What do I do to express myself and change the world to the best?”
    12. Commentary on the lesson.
    13. Home assignment: to write an essay “Belonging to the group: for and against”.
    14. Parting.

    Lesson Procedure

    Teacher:

    – Hello dear friends and guests. Glad to see you. Welcome to our lesson.
    – The topic we are going to discuss today is “Why do teenagers choose a subculture?”
    – You’ll have to do different tasks today to answer this question.
    – You’ll work in pairs and in groups as well as individually.
    – You’ll work with texts, tables and schemes.
    – You’ll share your ideas and do some written tasks.
    – But in order to answer the main question of today’s lesson we should know such notions as “CULTURE” and “SUBCULTURE”.
    – For this purpose I want you to take Hand-out #1 and in pairs complete the Web Chart of the notion “CULTURE”.

    Учащиеся заполняют схему.

    Teacher: Now, let’s check what you’ve written for “the way of life”.

    Учащиеся зачитывают то, что записали в Web Chart.

    Teacher: Now, using this scheme try to give the definition of “CULTURE”.

    Учащиеся дают свое толкование понятия “CULTURE”.

    Teacher: Now, look at the blackboard (на доске прикреплено определение “CULTURE).
    I’ll read you the definition of the word “CULTURE” given by Robert Kohls:
    “Culture is an integrated system of learned behaviour patterns that are characteristic of
    the members of any given society.
    Culture refers to the total way of life for a particular group of people. It includes what a group of people thinks, does and makes-its customs, language, material artifacts and shared systems of attitudes and feelings.”

    – Well, this is the definition of the word “Culture”.
    – Now, tell me please how you understand the word “Subculture”.

    Учащиеся дают свое толкование понятия “Subculture”.

    Teacher: Now, look at the definition given in Macmillan Dictionary:
    “Subculture is a group of young people whose beliefs and ways of behaviour make them different from the rest of society.”

    – Well, what subcultures do you know?

    Учащиеся перечисляют известные им субкультуры.

    Teacher: You know that young people have a particular relationship with the world. There are many cultural groupings or subcultures which have interests different from those of the common culture. A particular subculture is a way for young people to express their individuality.
    So, my question is: “What are the main features of any subculture?” (вопрос записан на доске вместе с Word Map. Учащиеся должны заполнить карту: Image, values, music,etc.)

    – Now, let’s check how well you know the features of the well-known subcultures. I want you to work with Hand-out#2 (Individual Work) and match the subcultures with their most distinguishing features.

    Учащиеся соотносят субкультуры с характеристикой.

    Teacher:
    – Now let’s check.
    – Well, it’s time to speak about different subcultures giving their specific characteristics. For this purpose take, please, Hand-out#3 (Group Work).
    You should fill in the table with the appropriate information on any 2 subcultures and then speak about these groupings.

    Учащиеся заполняют в группах таблицу, а затем дают краткую характеристику группировок.

    Teacher: Well, you’ve described the most popular and well-known subcultures. Now, please, try to answer the main question of the lesson:
    “Why do teenagers choose a subculture?”
    – Take, please, Hand-out #4 and make up a Word Map.

    Учащиеся заполняют Word Map и делятся своими мнениями (возможные варианты ответов учащихся :

    – They choose a subculture because they want:

    1. to change the world to the best
    2. to show off
    3. to rebel against the older generation
    4. to have their own values and beliefs
    5. to be in a collective
    6. to differ from others
    7. to differ from social norms
    8. to oppose to the society/regime
    9. to express their individuality
    10. to show protest against school
    11. to protest against parents
    12. to make other people know who they are, etc.

    Teacher: OK, and what do you think about the attitude of the grown-ups towards the members of different subcultures?

    Учащиеся высказывают свое мнение: (Possible answers: The grown-ups sometimes believe that members of subcultures are dangerous, awful. They all are criminals and they threaten people’s life.)

    Teacher: Well, young people are often considered violent. Young gangs try to control streets. People are afraid of going out at night. They think young people bring violence.
    – What do you associate with the word “Violence”?
    – I want you to work in pairs with Hand-out #5.

    Учащиеся заполняют схему “VIOLENCE” и делятся своим мнением: (Possible answers: killers, crime, gangs, vandalism, murder, crews, rebellion, criminals, etc.)

    Teacher: Now, I want you to read 3 different opinions about groups and violence (Hand-out#6).
    – Your task is to read the texts quickly and say whom these opinions belong to:
    a teenager, a middle-aged person or an elderly person.
    – Then tell us, please, which arguments you approve or disapprove of. You may use the language support given in the card.

    Учащиеся быстро знакомятся с содержанием текстов и высказываются по прочитанному.

    Teacher:

    – Well, you’ve done a lot of work today, dealing with young groupings.
    – My last question is: “What do you do to express yourself and to change the world to the best?”

    Учащиеся приводят свои примеры.

    Teacher: Thank you for your ideas.

    Commentary on the lesson:

    Teacher: Well, it’s time to complete the lesson. I’d like to say that I’m quite satisfied with your work at the lesson today. I’m pleased with the answers and activities of some students.
    I hope the lesson was interesting for you. Thank you very much.

    Home assignment:

    Teacher: Well, it’s time to write down your homework for the next lesson.
    – You should write an essay “Belonging to the group: for and against” using Ex.4 pg. 28

    Parting:

    Teacher: Well, the lesson is over. Good-bye.


    Данильянц Елена Михайловна, учитель английского языка

    ЛИЦЕЙ №17 Г.ХИМКИ



    ,


    Очень интересно Ваше мнение, оставьте комментарий


    Друзья, Ваши знакомые скажут Вам спасибо, если увидят эту страницу в:

    Просмотров: 3201
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие похожие материалы по теме:
    • Комментарии
    • VKontakte
    • FaceBook
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.