mail@shpors.ru rss RSS В закладки Twitter Facebook Google Plus Tumblr
Календарь
«    Май 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Наш опрос

Педагогика
Образование
Воспитание
Преподавание
Психология
Методики


Популярное
    Партнеры сайта
    2013
    23
    апр
    Holidays With a Difference
    Рейтинг:
    Автор
    Добавил: lessons
    Увеличить шрифт Уменьшить шрифт

    Разработка урока по развитию навыков аудирования для учащихся 6–7-х классов школ с углубленным изучением английского языка

    The lesson is aimed at developing listening skills of the 6-7th form students studying with the coursebook “Enterprise II” by Virginia Evans, Jenny Dooley . It is one of the series of lessons taken from our project “LISIE” (Listening IS Interesting & Easy). The lesson is designed for Unit 12 “Holidays with a difference” but it can also be implemented by other teachers using other coursebooks while working on the topics “Travelling” or “Holidays”.


    The aims of the lesson:

    1. To develop students’ ability to listen to the advertisements for specific information.
    2. To develop students’ ability to guess the meaning from the context, to develop students’ ability to keep their attention.
    3. To develop students’ ability to work in groups.
    4. To extend students’ horizon (students will learn about new and interesting places in different parts of the world).

    To achieve the stated aims we have designed the following set of activities, which has the following structure:

    Lisie’s words (warming up) - Lisie is the character who introduces the topic and motivates and involves the students in work.

    Pre-listening Activities are intended to anticipate lexical and grammar difficulties students may come across while listening. The aim of exercises 1, 2, 3 is to revise and introduce the vocabulary on the topic.

    While-listening Stage is aimed at developing students’ listening skills for main idea, specific information and detail. It can include such activities as matching, information transfer, multiple choice questions, completing, taking notes, etc. We would like to point out that such exercises prepare students for the format of the uniform exam. In our example both exercises 4 (matching the places to the activities) and 5 (completing the chart) are intended to develop the students’ ability to understand specific information.

    Post-listening Activities stimulate further work on the topic and provide opportunity for integration with other skills (reading, writing and speaking).


    Скачать весь материал: http://doc.support.shpors.ru/2013/04/Holidays_(support.shpors.ru).pdf
    Лучшая бесплатная программа для .PDF файлов - Foxit PDF Reader

    Дегтярёва Ирина Кимовна, учитель английского языка
    Зерюкина Светлана Вадимовна, учитель английского языка
    Мальцева Елена Ивановна, учитель английского языка

    МОУ "СОШ № 27 с углубленным изучением английского языка"



    ,


    Очень интересно Ваше мнение, оставьте комментарий


    Друзья, Ваши знакомые скажут Вам спасибо, если увидят эту страницу в:

    Просмотров: 1814
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие похожие материалы по теме:
    • Комментарии
    • VKontakte
    • FaceBook
    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.